Molų projektavimas

Šventosios uosto atstatymas ir akvatorijos gilinimas – vienas didžiausių Palangos savivaldybės vykdomų projektų. UAB „Sweco Lietuva“ yra pagrindinė inžinerinių konsultacijų ir projektavimo bendrovė, atsakinga už Šventosios valstybinio jūrų uosto statybos ir akvatorijos gilinimo projektinius pasiūlymus. Ši bendrovė, turinti didelę patirtį infrastruktūros, vandentvarkos, aplinkosaugos ir urbanistikos projektuose, atlieka esminį vaidmenį formuojant modernią Šventosios uosto infrastruktūrą. UAB „Sweco Lietuva“ Šventosios jūrų uosto projektavimo darbus vykdo dviem etapais: pirmuoju etapu parengti projektiniai pasiūlymai, antruoju – rengiamas techninis projektas, kurio pagrindu bus gautas statybą leidžiantis dokumentas.

Molų statyba yra pirmasis ir esminis Šventosios uosto rekonstrukcijos etapas, būtinas siekiant apsaugoti uosto įplauką nuo smėlio užnešimo. Projektiniuose pasiūlymuose numatytos modernios molų konstrukcijos, kurios atlaikytų Baltijos jūros bangavimą ir sroves. Be to, molai padės apsaugoti Palangos paplūdimius nuo erozijos, panaudojant sulaikytą smėlį. Be molų neįmanoma efektyviai vykdyti akvatorijos gilinimo ar krantinių rekonstrukcijos, todėl jų statyba laikoma prioritetu.

Krantinių projektavimas​

Naujasis uostas turės ne tik specialias krantines laivams, bet ir vietas, kur gyventojai bei turistai galės mėgautis pajūrio aplinka. Projektas apima keturių krantinių, pritaikytų tiek turizmui, tiek valstybės reikmėms, rengimą bei akvatorijos gilinimo darbus, kurie prisidės prie laivybos bei turizmo ir ekonomikos augimo pajūrio regione.

Rytinėje uosto dalyje planuojama įrengti apie 70 specialių vietų, kuriose laivų savininkai galės palikti savo vandens transporto priemones ilgesniam laikui. Ši infrastruktūra skatins jūrinį turizmą ir kurs naują pajūrio traukos centrą, aktualų tiek lietuviams, tiek užsienio svečiams.
Šis projektas orientuotas į modernios uosto infrastruktūros kūrimą, kuri tarnautų tiek laivybos, tiek turizmo reikmėms.

Uosto gilinimas​

Šventosios jūrų uosto atstatymo tikslas – sukurti šiuolaikišką infrastruktūrą ir spręsti įsisenėjusią problemą: į uosto įplauką užnešamą smėlį, dėl kurio į uostą negalintys patekti laivai Šventąją vis aplenkdavo. Todėl uosto gilinimas yra esminis žingsnis siekiant atkurti jo funkcionalumą ir ekonominę naudą. Uosto gilinimas yra būtinas, kad jis galėtų aptarnauti ne tik žvejų laivus, bet ir pramoginius, sportinius laivelius, krašto apsaugos, Būtingės naftos terminalo, avarijų likvidavimo laivus, taip pat potencialiai vėjo jėgainių parko aptarnavimo laivus. Šiuo metu uostas daugiausia naudojamas žvejybai, tačiau be molų ir tinkamo gylio jis negali pilnai funkcionuoti kaip daugiafunkcis uostas. Farvateris bus gilinimas iki 4,5 m (pirmuoju etapu), kad užtikrintų įplaukimą mažos grimzlės laivams, o ateityje – iki 6,5 m, jei būtų poreikis. Labai svarbi užduotis prieš pradedant molų statybą, atlikti geotechninius tyrimus, įvertinti jūros dugno sudėtį ir srovių poveikį. Taip pat būtina laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių, kad būtų sumažintas poveikis Baltijos jūros ekosistemai, įskaitant žuvų migracijos kelius ir pajūrio biologinę įvairovę. Palangos savivaldybė ir Šventosios uosto direkcija aktyviai bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis ir verslo subjektais kad uostas taptų gyvybingu regiono objektu.

Labai svarbi užduotis prieš pradedant molų statybą, atlikti geotechninius tyrimus, įvertinti jūros dugno sudėtį ir srovių poveikį. Taip pat būtina laikytis griežtų aplinkosaugos taisyklių, kad būtų sumažintas poveikis Baltijos jūros ekosistemai, įskaitant žuvų migracijos kelius ir pajūrio biologinę įvairovę.

Palangos savivaldybė ir Šventosios uosto direkcija aktyviai bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis ir verslo subjektais kad uostas taptų gyvybingu regiono objektu.